bloomer

Alla inlägg den 16 februari 2011

Av bloomer - 16 februari 2011 22:00

 I november förra året var jag i Paris med min syster och två av hennes döttrar. En jätterolig dag! Vi passade på och gick till en japansk bokhandel där jag brukar köpa syböcker via nätet. Jag köpte bl a den här boken:

En novembre dernier je suis allée passer une journée ā Paris avec ma soeur et deux de ses filles. Une agréable journée!! On en a profité pour aller ā la librairie japonaise Junku et lā j'ai acheté quelques livres de couture, dont celui-ci:



Min syster beställde väskan som man ser i mitten på omslaget, den rutiga lila och beige.

Ma soeur a passé commande. Elle voulait le sac que l'on voit au milieu de la couverture, le sac ā carreaux lila et beige. Et le voilā:






Jag har ändrat längden på handtagen. De är lite längre än på originalet för att kunna bära väskan på axeln.
Lintyg et bomull, och lite spets. Nu får vi se om den blir till belåtenhet!

J'ai changé la longueur des anses. Elles sont un peu plus longues pour pouvoir porter le sac sur l'épaule.
Tissus: lin beige et coton et un peu de dentelle. J'espčre qu'il lui plaira!!




Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards