bloomer

Alla inlägg under oktober 2011

Av bloomer - 25 oktober 2011 07:30

Jo, den blev färdigstickad i december förra året. Och den väntade på att bli ihopsydd. Den väntade snällt på min sydocka...... men jag tog mod till mig (jo, jag tycker att det är läskigt att sy ihop, brist på erfarenhet måste det vara!!!!) och gjorde färdigt den. Det gick väldigt snabbt och bra,  jag hade den på mig igår hos vänner och den är jätteskön.

Mönstret kommer från en fransk sticktidning Phildar.


Comme il a attendu sur mon mannequin ce gilet.... depuis decembre dernier, il a attendu gentillement que je me décide.... Ca me fait un peu peur d'assembler des tricots, ca peut venir du fait que c'était la premičre fois  !  Bon, ca c'est bien passé. Il me plait bien et est trés confortable....                                                                                                                                                                             







Modéle Philda, pull tube. Laine rapido, aiguilles nr 8..








                                                                                                                                                                                                                                                        voilā ma version:

      




  




                                             

Av bloomer - 18 oktober 2011 20:13

En relativt snabbt sydd klänning som jag tar med mig till semestern nästa vecka!

Sydd efter ett japanskt mönster vilket betyder ändringar här och där...... Tyget köpte jag i Karskrona sommaren 2010 på rea. Snedslå med små jordgubbar. 


La N du livre japonais 64 (JCA). Ca faisait un moment que j'y pensais......

Pas difficile mais des modifications biensûr puisque c'est un patron japonais!

J'ai pris un 38 sans marge de couture pour le devant pour un 40 dans le commerce. Et j'ai pris un 38 avec 2 cm de marge de couture pour le dos. J'ai abaissé les pinces de 1,5 cm.  Attention, elle est vraiment courte. Pour la plage/piscine ca va mais en ville, trop courte selon moi. Et puis j'ai enlevé le volant. Biais avec des fraises.

Assez satisfaite pour une premičre fois.


       


Av bloomer - 2 oktober 2011 22:16

Experimenterar....... ett fodral för bindor som man kan ha i handväskan, praktiskt och sött!!!

Färdiga mått: 11 x 10 cm. Kan innehålla två bindor. Stängd med kardborreband. 


J'expérimente......... une pochette pour serviettes hygéniques. Elle peut en contenir deux. Elle mesure 11 x 10 cm. Fermeture avec velcro. 


 

 

 

 

Av bloomer - 2 oktober 2011 14:44

En rad vimplar i Libertytyg, Tildatyg och annat. Längd 2 m, 8 vimplar. 

Den hänger i min dotters sovrum. 


Une guirlande de drapeaux dans les tons rose et rouge. Elle mesure environ 2 m pour 8 drapeaux. Elle a trouvé sa place dans la chambre de ma fille.  Tissus Liberty, Tilda et autres....


  

 

                   

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards