bloomer

Alla inlägg den 5 januari 2012

Av bloomer - 5 januari 2012 18:10

Jag fick en beställning av min svägerska: överdrag till en dyna till hennes nyinköpta kökssoffa. Vi var och handlade en skumbit och klippte så att den skulle passa soffan. Min svägerska valde ett jättefint tyg på Ikea. Först tänkte jag sy en dyna med resår på baksidan men jag tycker inte att det brukar bli bra. Det blir slappt längs långsidorna. Så jag sydde ett  överdrag med riktiga hörn och kardborreband  på undersidan, (glömde att ta kort på det!!).  Jag har sytt band på fyra ställen som man knyter på baksidan för att hålla dynan på plats

Det blev i alla fall jättebra tycker jag och min svägerska var jättenöjd (det är det viktigaste!!).


Ma belle-soeur m'a passé commande: une housse de coussin pour son soffa de cuisine. Nous sommes allées acheter un morceau de mousse que j'ai coupé ā la taille voulue. Ma belle-soeur a acheté un beau tissu chez Ikea. J'ai donc cousu la housse avec de vrais coins et du velcro pour bien fermer la housse côté envers. Dommage, j'ai oublié de prendre des photos de la face envers !! J'ai aussi cousu quatre bandes ā nouer au soffa pour que le coussin reste bien en place. Je suis contente du résultat, d'autant plus que c'était la premičre fois que je m'attaquais ā une housse de coussin. Mais le plus important, ma belle-soeur, elle aussi, est satisfaite du resultat!          







        

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards