bloomer

Alla inlägg den 10 mars 2012

Av bloomer - 10 mars 2012 11:57

När jag var i Västerås i julas besökte jag Ikea och hittade det här tyget. Det heter Benzy och är i bomullsammet. Passar jättebra för höst och vinter (så jag får väl lämna kjolen i garderoben nu framöver, för nu kommer våren!!!). Kjolen är väldigt skön att ha på sig och linningen är gjord med mudd och resår.  Mönstret kommer från det japanska mönstret som jag använde för den här kjolen. Men jag ändrade vid midjan och kunde då skippa dragkedjan. 


Lors d'une visite chez Ikea cet hiver, je suis tombée sur ce tissu. Il s'appelle Benzy et est en velour. Le motif fait plutôt automne/hiver,  donc je peux la porter encore quelques semaines et puis elle restera dans ma garderobe quelques mois car bientôt c'est le printemps!!!!  

Le patron est le męme que pour cette jupe lā (livre 335fr, modčle a pour les JCA)  mais j'ai modifié au niveau de la taille et j'ai utilisé un jersey et un élastique, et j'ai donc évité la fermeture éclair, yes!!!! Elle est trés agréable ā porter. Bon, j'aurais pu la repasser un peu mieux, j'avoue......



       

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards