bloomer

Alla inlägg under april 2012

Av bloomer - 21 april 2012 12:01

Två mössor till två små tjejer!

Söta tyger. Jag är lite sugen på att sy en egen mössa med det blommiga tyget..... får se...

De här två skall i alla fall skickas iväg under helgen. 

Har sytt efter mitt eget mössmönstret. Provade ju förra veckan att sy en prototyp och den blev jättebra.  Så nu är det bara att köra. Kanske inte så mycket nu, våren skall ju komma (sägs det.....). Får blir till hösten igen.


 Deux bonnets pour deux petites filles!

J'aime beaucoup ces tissus. J'ai même envie de m'en coudre un pour moi avec le tissu à fleurs.... on verra.....

Ils vont partir par la poste ce week-end......

J'ai utilisé le patron que j'ai dessiné. J'avais cousu un prototype la semaine dernière. Ce sera sûrement les derniers que je couds pour le moment puisque les jours plus chauds vont bientôt arriver (enfin, c'est ce que le calendrier nous a dit?!?!?). Avec 2° hier, on se pose des questions........


         

Av bloomer - 16 april 2012 20:54

Jag bad en jättesöt tjej, Alice, att prova den nya mössan jag har sytt. Jag har ritat ett eget mössmönster och ville se vilken storlek det motsvarar. Det är en mössa som passar från 2 år upp till 6 år skulle jag gissa. 

Tyget kommer från Stoff och stil, en brun jersey med gulliga taxar på. Mössan passar Alice fint tycker jag! Tack Alice för att du agerade modell! 


J'ai dessiné un nouveau patron de bonnet pour enfant et cousu un bonnet en jersey . Alice, la petite soeur d'une copine de ma fille, a bien voulu l'essayer pour que je puisse déterminer la taille. Ce patron est dessiné en taille

2 ans à 6 ans je pense. Le bonnet va trés bien à Alice (qui est vraiment mignone!!) et elle était contente de pouvoir le garder!!


                  







                                     

Av bloomer - 9 april 2012 08:30

Första gången jag syr efter detta mönster från Stoff och still. Jag ändrade lite på halsringningen, gjorde den lite djupare, annars enligt mönstret. Jag har använt ett prickigt jerseytyg. 

Om jag använder mönstret igen, skall jag försöka att ändra halsringningen lite mer. 


C'est la premiére fois que j'utilise ce patron.  Peut-ètre une ou deux petites modifications la prochaine fois (si il y en a une!!).


       

Av bloomer - 5 april 2012 19:52

Ja, det mönstret är så bra. Passform och storlek på mönstret är riktigt bra, det är faktiskt inte så vanligt. Jag tycker att många mönster har konstiga passform och storlekar stämmer inte..... 

Så det blev en New look igen (det enda New look-mönster jag äger). 

Jag använde ett underbart jerseytyg köpt på Myrins. Jag var lite snål och köpte bara 80 cm och förstås fanns det inte tillräckligt med tyg för ärmarna. Jag tog ett annat tyg i brunt och det blev bra.  Den modellen är så bekväm att ha på sig...

----------------------------------------------------------------------

Et oui, encore le New Look déjà cousu 3 fois au paravant. Ce patron est vraiment bien taillé (ce n'est pas toujours le cas........). Pour cette tunique, j'ai utilisé un jersey qui tombe bien et j'aime vraiment les couleurs et motifs, elle fait peut-être un peu automne mais je la mettrais quand même cet été parce qu'elle est très confortable.....



         

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas à laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards