bloomer

Alla inlägg under oktober 2012

Av bloomer - 31 oktober 2012 11:04

Billigt är ordet!! Kuddarna i soffan var i behov av nya överdrag och jag hittade det här fina tyget för 10 kr metern. Sydde fyra stycken. Kommer att sy ytterligare två i annan färg, antingen brun eller grön om jag hittar rätt nyans.

Kommer också att sy egna innerkuddar och köpa fyllning. Dem som jag har kommer från Ikea och de är INTE roliga efter bara några månader...... Man tror att hela kudden ska gå i bitar........ Ikea=billigt, ja men kvalitet=  , i alla fall inte deras innerkuddar!!


1 euro/mètre (10 couronnes suèdoises) pour ce joli tissu qui est devenu des envelopppes de coussin pour mon salon.  J'en ai cousu quatre, j'en ferai deux dans un uni, soit brun, soit vert (si je trouve la bonne nuance!!). Je vais aussi coudre des coussins que je vais remplir moi-même parce que les coussins d'Ikea, on dirait du gruyère aprés quelques mois........ 

 

             

Av bloomer - 30 oktober 2012 22:30

Min dotter gjorde en beställning innan hon åkte till sina kusiner i Västerås för några dagar. En liten necessär.


Ma fille a passé commande avant son départ chez ses cousins pour quelques jours...

Tissus: Simili gris et doublure en coton.

Av bloomer - 27 oktober 2012 11:59

Inte mycket att orda om, ett näsduksfodral.


Un étui mouchoir fait en quelques minutes... Un cadeau.

Av bloomer - 20 oktober 2012 18:33

Köpte lavendel på en internationell marknad i Lund i somras. Det fanns en fransk försäljare som salde lavendel och tvål.  

Tänkte att det kunde vara dags att använda det nu. Doftar gott i linneskåpet, bilen eller bara i ett rum....


J'ai acheté de la lavende cet ètè sur un marché international à Lund. Il y avait un stand francais avec de la lavende au détail et de beaux savons de marseille...... Il était temps d'utiliser cette belle lavende...... Ces petits carrés sentent bien bon.....

 

     

Av bloomer - 20 oktober 2012 18:21

Jo, jag såg ett par sådana på nätet!! Men vad kallas det!! Stövelhållare??? Tyg från Wahlmans textil tror jag. Fyllning: vadd. Svart organzaband.Mönster: eget.  Nu kommer mina nyinköpta stövlar att stå rakt i hallen......


Mais comment ca s'appelle cette chose là???? je sais pas...... mais en tout cas mes bottes tiendront bien droit maintenant. 

 

     



Av bloomer - 6 oktober 2012 12:19

Inköp i London, blev inget tyg tyvärr, tiden räckte inte till men jag köpte den här boken. Modeller och mönster på ikon-klänningar som kända personner har haft på sig som Diana Ross,  Jacqueline Kennedy Onassis, Audrey Hepburn, Twiggy, Farrah Fawcett, etc.....

Finns mönstret och också förslag till ändring för att skapa en annan klänning. 


Achat à Londres, je n'ai malheureusement pas eu le temps de visiter des magasins de tissus mais j'ai trouvé ce trés beau livre. Ceux sont les robes-icone de personnes trés connues comme Jacqueline Kennedy Onassis, Madonna, Audrey Hepburn, Farrah Fawcett, Diana Ross etc.....

Il contient donc les patrons de ces robes et des idées pour faire une variation pour chaque robe.

 

             

 

 

Av bloomer - 4 oktober 2012 22:22

Jag fick en beställning av min mamma: en filt för en baby som kommer i november. Jag fick själv välja tyget och det blev en jersey med små söta svampar och en röd velour. Jag overlockade kanterna och det gick jättebra. Jag hade funderat på att kanta med jersey men jag tycker att det är svårt att få en snygg kant....provade för några år sedan (och då blev jag inte nöjd med resultatet), så det är kanske dags att ta mod till sig och prova igen!! Jag lovar, jag provar nästa gång!!!!


Une commande: une couverture pour un bébé qui naitra en novembre. J'ai choisi un jersey avec des petits champignons tout mignons et un velour rouge. J'espère que ca plaira!! J'ai utilisé la surjeteuse avec un bon résultat pour les bords.

J'avais pensé utilisé une bande de jersey pour le bord mais ca me fait un peu peur...... J'ai cousu une couverture il y a quelques années en utilisant du jersey pour les bords et le résultat était mitigé. J'essayerai la prochaine fois.......

 

       



Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas à laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards