bloomer

Alla inlägg den 26 februari 2013

Av bloomer - 26 februari 2013 22:15

Ja, det blev mycket av allt: svart, vitt, blommigt, prickigt. En långärmad klänning för vintern. Tyget är en jättefin jersey köpt på Italienska modetyger i Mölndal. Det blev mest jobb vid klippningen. Jo, all mönsterpassning..... ett tag undrade jag om jag skulle få ihop det men med lite tålamod så gick det. Som ni ser passar mönstret hela vägen från den ena armen till den andra.  Riktigt nöjd att jag fixade det. 

Mönstret kommer från tidningen "Meine Nähmode" Simplicity. Tur att jag lyssnade på den trevliga kvinnan i butiken som rådde mig att ta 38 i stället för 40 som jag brukar ta. 

Som ni ser händer det mycket i tyget, prickar och blommor. Jag tycker att det blev lite för mycket. Jag kommer att ha den med en svart kavaj eller en svart kofta. Då blir det mycket bättre. 


Oui, ca fait beaucoup de pois et de fleurs...... Une robe ā longues manches pour l'hiver. C'est un trés beau jersey d'Italie acheté au magasin de tissus local. Le plus dur a été au moment de couper. Et oui, il fallait que les motifs correspondent. Ca a pris du temps mais je suis vraiment contente du résultat, on voit bien l'harmonie au niveau des bas des manches et du corps de la robe. 

Le patron vient du magasine "meine nähmode" Simplicity. Ca taille grand et j'ai bien fait d'écouter la vendeuse qui ma conseillé de prendre un 38 au lieu d'un 40.

Comme vous pouvez le constater ca fait beaucoup au niveau motif. Je suis plus sobre dans les couleurs et motifs de mes vętements, alors cette robe n'est pas trop facile ā assumer. Mais avec une veste noire ou un gilet noir, ca marche trés bien. 

 

Här är tidningen och modellen

Voici le magasine et modčle

 

   

 

 

           



Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards