bloomer

Alla inlägg under maj 2013

Av bloomer - 17 maj 2013 09:54

Velour och en bit 70-tals blommigt tyg till lille Adrians filt! Jag har rundat av kanterna och overlockat hela filten med orange tråd. Härligt 70-tals känsla, tycker jag. Jag fick en bild av Adrian sovandes i filten, han verkade tycka om den också  !!





   




 



 


Av bloomer - 1 maj 2013 09:48

Början på en filt som jag ska ha på soffan. Första gången jag virkar något. Har valt ett garn som är 50% bomull och 50% akryl. Jag utgick från en ruta med stolpar och fortsätter med stolplar hela vägen vilket kommer att skapa en fyrkantig filt. Har valt endas två färger: brun och off-white. Kommer att passa bra för min gröna soffa. Här är en liten bit av den. Fortsättning följer.......


Le début d'un plaid au crochet. La premičre fois que je crochčte..... J'ai choisi un fil 50% coton et 50% acrylique. Couleurs: brun et écru. Le point: des brides qui formeront un grand carré. Je n'ai pas encore décidé la taille du plaid, je m'arrčterai quand je le trouverai assez grand!! Voila un petit apercu! La suite dans quelques semaines.....


 

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards