bloomer

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av bloomer - 17 juni 2013 08:30

Tyg från New York (Mood), vacker jersey, modell från burda 7696. Jag var lite lat och ville ha en enkel klänning som skulle gå snabbt att sy och det gjorde det. Tog 3 timmar allt som allt. Jag har ändrat rätt så mycket  i mönstret.  Det skulle vara någon sorts knut  vid midjan men jag tog bort det och sydde denna enkla klänningen och sydde knappar för att ändra formen på halslinningen. Blev lite 40-/50-talkänsla av det!


Tissu provenant de New York (Mood), un beau jersey, modčle Burda 7696. Je voulais une robe simple, qui allait vite ā coudre. En tris heures elle était terminée. J'ai changé le patron au niveau de la taille: il devait y avoir une sorte de noeu au niveau de la taille mais puisque ca devait ëtre simple et rapide, je l'ai enlevé. J'ai cousu des boutons au niveau des épaules pour changer le décolleté et je trouve que ca donne un petit air années 40/50 et ca me plait!!

 

 


         

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards