bloomer

Direktlänk till inlägg 9 mars 2014

Klänning med asymmetrisk ärm

Av bloomer - 9 mars 2014 11:05

Jag tycker mycket om klänningar! Det är snyggt, bekvämt och praktiskt! Och nu när våren är på väg, är det dags att sy några sköna klänningar. Jag gjorde det jag sällan gör när jag får en sytidning: sätter igång med en modell som lockar samma dag som jag får tidningen! Det blev klänningen från Allt om handarbete för mars 2014,  nr 116, klännng med asymmetrisk ärm i jersey.  Jag gjorde några ändringar som att klippa framdelen i ett stycke, likaså för bak.  Jag tycker att det är onödigt att ha en söm i mitten....... och jag kortade ner kjolen med cirka 5 cm.

Jag blir inte riktigt klok på storlekar från Allt om handarbete. Kan tycka att de är lite för stora. Jag tycker om klänningen men frågan är om man skulle kunna ta en storlek under nästa gång för det är lite lite för stort i ryggen..... Inget som man tänker på när man tittar på klänningen (tror jag!!) men jag tycker om när det är lite tajtare utan att det blir för mycket nära kroppen........

Denna klänning kan man ha med strumpbyxor, stövlar och kofta, för varmt är det inte än!!!


Une petite robe pour amorcer le printemps qui arrive ā petits pas (trčs petits pas encore)! Avec des manches asymmetriques. Ca ne se voit pas beaucoup čtant donné le motif du tissu.  On peut la mettre avec des bottes et un gilet mais elle sera parfaite quand il fera plus chaud. Un beau jersey qui me fait penser ā la marque Desigual!

 

             

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bloomer - 9 april 2018 10:49

Ja, det blev en sjal till..... Men varför så många sjalar? För jag älskar att sticka sjalar! Man kan leka med färger, former, storlekar och sjalar är praktiska, såväl på vintern som på sommarkvällar. Och det kan bli en fin present också! Denna gån...

Av bloomer - 14 mars 2018 08:49

Det blev en Cosmic girl till. Jag älska den här modellen. Finns att köpa på Ravelry (se mitt förra inlägg för länk till Ravelry). Jag har använt handfärgat merinogarn från Fruvalborg. Den blev helt annorlunda från min förra som var brun och rosa. Ja...

Av bloomer - 1 mars 2018 23:48

Ett underbart sjalmönster, Cosmic girl. Du är ett betalmönster på Ravelry som är värde varenda krona tyckerjag. Kommer att bli många framöver. Du hittar mönstret här: https://www.ravelry.com/patterns/library/cosmic-girl Jag har använt ett otroligt v...

Av bloomer - 18 februari 2018 21:32

Mönstret kommer från Vintageinmyheart.com. Feel good dress. Enkel klänning med fickor (sydde inga). Valde ärmar som slutar strax efter armbågen. Blommigt jerseytyg. ...

Av bloomer - 18 september 2017 20:40

Äntligen har jag börjat förstå mig på att sticka! Lite i alla fall, på nybörjarnivå. Först ut en sjal med lite spets och förkortade varv. Sjalen heter Abyssal och finns på ravelry. Mönstret hittar ni här på engelska och franska: http://www.ravelry....

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards