bloomer

Direktlänk till inlägg 16 juni 2017

Virkad kofta, mitt första virkade plagg

Av bloomer - 16 juni 2017 08:00

 Mitt första virkade plagg! Så kul att virka något som man har användning för och vågar ta på sig!!

Jag tycker att det är jättesvårt att hitta bra koftor i handeln. Vet inte om det är jag som är krånglig men tycker att utbudet är så trist. Jag hittade den här beskrivningen på youtube. Super youtube-kanal med massor med virkbeskrivningar. 

Så nu bilderna:

             

 
 
Ingen bild

Jessica

18 september 2017 12:55

Vilken fin kofta! Jättefin!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bloomer - 9 april 2018 10:49

Ja, det blev en sjal till..... Men varför så många sjalar? För jag älskar att sticka sjalar! Man kan leka med färger, former, storlekar och sjalar är praktiska, såväl på vintern som på sommarkvällar. Och det kan bli en fin present också! Denna gån...

Av bloomer - 14 mars 2018 08:49

Det blev en Cosmic girl till. Jag älska den här modellen. Finns att köpa på Ravelry (se mitt förra inlägg för länk till Ravelry). Jag har använt handfärgat merinogarn från Fruvalborg. Den blev helt annorlunda från min förra som var brun och rosa. Ja...

Av bloomer - 1 mars 2018 23:48

Ett underbart sjalmönster, Cosmic girl. Du är ett betalmönster på Ravelry som är värde varenda krona tyckerjag. Kommer att bli många framöver. Du hittar mönstret här: https://www.ravelry.com/patterns/library/cosmic-girl Jag har använt ett otroligt v...

Av bloomer - 18 februari 2018 21:32

Mönstret kommer från Vintageinmyheart.com. Feel good dress. Enkel klänning med fickor (sydde inga). Valde ärmar som slutar strax efter armbågen. Blommigt jerseytyg. ...

Av bloomer - 18 september 2017 20:40

Äntligen har jag börjat förstå mig på att sticka! Lite i alla fall, på nybörjarnivå. Först ut en sjal med lite spets och förkortade varv. Sjalen heter Abyssal och finns på ravelry. Mönstret hittar ni här på engelska och franska: http://www.ravelry....

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards