bloomer

Alla inlägg under april 2018

Av bloomer - 9 april 2018 10:49

Ja, det blev en sjal till..... Men varför så många sjalar? För jag älskar att sticka sjalar! Man kan leka med färger, former, storlekar och sjalar är praktiska, såväl på vintern som på sommarkvällar. Och det kan bli en fin present också!

Denna gång blev det sjalen av Joyful av Matilda Kruse. Köpte mönstret på Ravelry. Jag kan verkligen rekommendera detta mönster om du är nybörjare (eller avancerad stickare).

Jag valde att tömma lite på mitt garnlager och jag hade hemma tre olika färger av Alpaka silk från drops och det blev snyggt ihop tycker jag. Det är två tofsar i originalmodellen men jag valde att inte ha dem.
Här kommer bilderna!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards