bloomer

Alla inlägg under juli 2012

Av bloomer - 17 juli 2012 11:33

Ja, det blev en bit tyg på en av de tre loppisar vi besökte i Blekinge. En äkta 70-tals exemplar skulle jag tro!' billigt vad det också: 30 kr för två stora bitar (totalt 5-6 meter totalt). Känner att det skulle kunna passa till en klänningen det gäller verkligen att välja rätt modell annars kan det bli helt fel.... Eller kan man använda tyget i som portioner kombinerat med ett annat tyg.


3 vide-greniers et deux morceaux de tissu des années 70. En trés bon état!!
Il faudra voir ce que je peux en faire. Peut-être une robe mais là il faut vraiment choisir le bon modèle, sinon ça peut se transformer en une catastrophe couturesque!!!!

Av bloomer - 7 juli 2012 08:00

Jo, jag fick beställning av barnens lilla kusin, Lisa (ja, av hennes mamma!): en mössa! 


Une petite commande de la cousine des enfants, Lisa (oui, enfin de sa mamman!): un bonnet!


   

Och så ville jag sy en kjol till Lisa också. Jag har sytt klänningar till henne, men aldrig någon kjol. Sydde en i storlek 116 och en i 122. Svårt att veta rätt storlek när man syr på distans. 

Tyg: Velour för den oranga och jersey för den röda med moln.

Mönster: Gekko.


Et je voulais lui coudre aussi une jupe. Je lui ai cousu des robes mais jamais des jupes, alors je lui en fait deux, une en taille 116 et une en 122. C'est dur de savoir la taille exacte quand on coud à distance. 

Tissus: La orange est un velour et la rouge à nuage un jersey.

Modèle: Gekko

 

     

Av bloomer - 5 juli 2012 14:01

Här är den, min nya New-look klänning!

Bekväm, passar perfekt när det är varmt! Jag är nöjd, verkligen.... Hade den på mig till jobbet idag. Det är alltid lite läskigt att ha på sig något man har själv sytt. Det är alltid svårt att bedöma själv om det håller måttet..... fast jag hade frågat min man innan, för säkerhetsskull!


Là voilà, ma nouvelle robe New-look!

Confortable, et parfaite quand il fait chaud! Je suis vraiment satisfaite du résultat. Je l'ai portée aujourd'hui au travail. C'est toujours un peu délicat de porter une première fois ce qu'on a cousu, un peu dur de juger si c'est réussi ou non..... bon, j'avais quand même demandé à mon mari avant, pour être sûre!!


   

Av bloomer - 1 juli 2012 20:18

 

Snart kommer ni att se min version av denna fina klänning! Jag är ensam hemma och då är det svårt att få en fin bild när jag har den på mig. Jag har valt en blommig jersey, riktigt skönt att ha den på sig måste jag säga.

Jag var lite rädd att den skulle vara lite för svår att sy men det gick faktiskt jättebra. Lite krångligt var det väl när jag skulle fixa till framsidan med draperingen men det gick till slut. Jag planerar att sy en likadan klänning i svart jersey denna gång. Bilder kommer snart!!


Vous verrez bientôt ma version de cette robe! Je suis seule à la maison et donc c'est dur de faire des belles photos de la robe portée. J'ai choisi un jersey à fleur, vraiment agréable à porter. J'avais un peu peur qu'elle soit trop difficile au niveau du corsage drapé mais aprés une "concentration intense" j'ai enfin compris comment il fallait faire..... J'ai en projet de refaire la même mais en noir. Bientôt les photos!!

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas à laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards