bloomer

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av bloomer - 6 januari 2011 21:45

I den här boken finns den här klänningen 

Och så blev min



Rätt ok men nästa gång gör jag en storlek mindre. Jag har en dragkedja i ryggen men det blev faktiskt onödigt. Jag kan ta på mig klänningen utan att öppna den!! Mycket besvär för ingenting, jag som inte tycker om att sy just dragkedja!!
Förresten är det en japansk bok köpt i Frankrike via nätet.


Une robe japonaise d'aprés le livre "Sewing talk". Pas mal mais j'ai choisi la mauvaise taille. Il y a une fermeture éclair dans le dos mais elle est inutile, je peux enfiler la robe sans l'ouvrir, et moi qui n'aime pas coudre les fermetures éclair!!!  J'ai aussi enlevé les poches.

Av bloomer - 6 januari 2011 21:15

Jag har länge tänkt sy en tygpåse för att samla alla plastpåsarna i köket. Nu är det gjort!
Rutigt tyg köpt i Frankrike och ett brunt band med hjärtan. Väldigt praktiskt! Man stoppar in påsarna längst upp och dra ut dem längst ner.



   


Ca faisait longtemps que je devais coudre un sac pour mes sachets plastique. Maintenant c'est fait! Tissu de chez Toto..... et des petits coeurs pour faire beau!!!

Presentation


Vad roligt att du hittade hit! Här kan du se det jag syr, virkat och stickar. Hoppas du får lite inspiration! Lämna gärna en kommentar!

Bienvenue sur mon blog! Je vous présente mes petites coutures et tricots. N'hésitez pas ā laisser un commentaire!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards